lördag 11 december 2010

Tiden rinner iväg här borta, lämnar Gainesville för New Orleans redan på onsdag! Tänkte ge mig på att göra någon form av update på den senaste veckan. Hmm, har dock inte hänt så mycket av värde den senaste veckan. Har blivit en del utgångar och en del plugg. Är ju så kort tid kvar så det har blivit många "sista gången man gör det här" grejer. Men låt se nu, vad har jag egentligen gjort..Vi i det vanliga gänget beslutade oss för att dra en skön Sushi middag i förra veckan, jag är absolut ingen sushi kille men det finns ett känt sushi hak här i Gainesville så det var väl ett bra ställe att lära sig på. Det visade sig att ingen var speciellt bevandrad i sushi djungeln, det resulterade i en ganska spännande situation när menyn kom in och vi skulle beställa. Efter ett tag fick vi helt enkelt slänga in handduken och be om hjälp. Men sushin var iaf riktigt nice så det var ju bra.

Jag och Pontus lirade tennis en dag också, spelade väl runt två timmar men det var tydligen overkill för mina 12 dollars sneakers från Wal-Mart. När vi var klara hade jag ett stort hål rakt igenom  sulan och stortån tittade ut där fram! Hade ju knappast väntat mig nån tupperware kvalitet men att hela skorna skulle falla i bitar andra gången jag använde dom var ju ändå lite överraskande.

I onsdags kväll var det nån form av avslutningskväll med NaviGators på Grogs och då även min sista kväll på Grogs. Känns ju lite trist att vid 10  tiden inte få styra stegen mot Grogs ganska risiga lokal nån mer gång, har ju ändå fungerat lite som en fast punkt den här terminen. Många roliga minnen därifrån! Men det blev i alla fall en kväll värdigt ett avslutningsfirande. Vi utbytesstudenter fick nått band så det var fritt fram att plocka på sig vad man ville från baren hela kvällen också. Inte nog med att det var gratis hela kvällen, vi slapp alltså den ganska dassiga ölen som i vanliga fall är gratis fram till 10. En naturlig bi effekt av detta blev ju att torsdagen inte blev vidare effektiv gällande skolarbete, blev mest chill i sängen och några filmer på datorn. Men hade en riktigt skum bakfylla i torsdags, det var inte bara de klassiska bakfyllesymtomen som gjorde det svårt att plugga. Jag hade sånt sjukt sug efter att duscha.. Jag ville bara duscha - hela tiden! Vet inte alls vad som hände men det gränsade nästan till en tvångstanke, så jag kunde absolut inte fokusera på mina studier. Kan tänka mig att det var lite som när gravida kvinnor får helt ologiska cravings efter att käka saker som typ mjöl eller nått. Men det var ju lite spännande, jävligt skumt dock!

Jag har även fått besked att jag kom in på Företagsekonomi C till våren, det var alltså ganska struligt med min ansökan men nu blev det bra till slut i alla fall. Sen har jag krängt mina skolböcker till nästa uppsättning Uppsala studenter som ska plugga i Gainesville vilket känns rätt nice. De ska bo i samma lägenhet som vi bott i nu så jag lämnar nu kvar en låda med stuff tillsammans med stafettpinnen till Grogs till nästa hungriga gäng.

Igår kväll hade vi även en trevlig liten gathering här hemma hos oss, vi körde en bild bytar kväll innan alla piper iväg åt varsitt håll. Så nu har jag 18,1gb med bilder ifrån denna termin, typ 8000 bilder eller vad det var så det finns i alla fall dokumentation om nån vill kika när jag kommer hem =) Vad som händer sista dagarna här har jag dålig koll på, eventuellt ska vi gå ut ikväll men får se lite vad som händer.

I brist på massa nya roliga bilder tänkte jag bifoga lite bilder från det campus där jag verkat denna termin.


































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar