söndag 3 oktober 2010

Slagen Hjälte

Livet är hårt för dom hårda, känner i hela kroppen att jag hade en kul kväll igår! Började vid 5 rycket med poolparty på ett ställe som heter La Mancha. Vi trodde att vi skulle vara sena då eventet en enligt facebook skulle kicka igång redan vid 3. Visade sig dock att jag, Pontus Jussi och Daniel var de första på plats, Pontus underhöll sig själv i poolen medan vi andra chillade i solen. Men allteftersom tiden gick tog det fart även på detta party. Det var ett par holländska snubbar som hade styrt ihop denna fest. De är från en stad i södra Holland, Leiden. Tydligen firar man 2-3 Oktober i denna stad att de stod emot nån ond spansk erövrings plan på typ 1500-talet, de bjöd även på nån traditionsenlig holländsk maträtt vilket var trevligt.
Det var även matchdag, dvs Florida Gators skulle spela mot Alabama senare på kvällen. Säsongen hade ju börjat bra med 4 raka vinster. Alabama var dock det enda laget som slog Gators förra säsongen och det vann the National Championship. Så det var dags för det riktiga elddopet med andra ord. Vid 7-8 rycket rörde vi oss bort mot Gator City, en pub/klubb där många brukar hänga på matchdagar. Gick dock inte kanonbra då vi förlorade med 31-6, vid den här tiden hade dock matchen fått en ganska låg prioritet och det svidande nederlaget sved inte speciellt mycket för någon av oss. Blev riktigt bra fart på Gator City, mitt linne fick dock ta smällen för vårt övertaggade gäng då det slets i bitar. Dock oklart vem som började denna primitiva glädjeyttring. Men men, ett linne mer eller mindre gör väl detsamma. En annan sak som fick sig en törn var displayen på min lilla röda kamera, kameran fungerar fint men det går inte längre att se nånting på displayen. Casualties of War.
På vägen hem vet jag inte vad som hände men jag gick så sjuukt vilse. Måste börjat gått åt fel håll eller nått för innan jag visste ordet var var jag så galet långt borta och hade ingen aning om vilket håll som var hemåt. Jag försökte ringa taxi men fick reda på av några snubbar på en bensinstation att taxiföretagen hade stängt för natten. Great. Fick i alla fall lite instruktioner åt vilket håll jag skulle gå åt men jag kan ju meddela att promenaden hem tog över 3 timmar, helt sjukt - det borde ta kanske 30 min. Jag måste gått typ 2mil! Detta gjorde såklart att det blev rätt sent och att jag missade min skype tid med familjen. Min bror fyllde år så alla var hemma hos honom, hade varit roligt att prata med alla men nu råkade jag ju bomma det. Känns sådär.
Idag har jag inte fått mycket gjort, mest legat i sängen och slickat såren. Men imorgon ska jag ta tag i mig själv och ha några ultraeffektiva dagar innan tentan på onsdag.

Först på plats!
















































Holländskt käk




































































R.I.P Linnet















R.I.P Displayen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar